Sint Nicolaas

Vanavond is het weer zover: de Goed Heiligman verjaart. In mijn gezin is Sint Nicolaas nog steeds een Heilige. Natuurlijk weet inmiddels ook mijn jongste van 10 jaar dat de Goede Sint niet meer in levende lijve onder ons is, maar voor ons  -inclusief ondergetekende- leeft hij nog wel degelijk voort.

We stemmen in de dagen voorafgaand aan pakjesavond ‘en masse’ af op de St Nicolaas Frequentie. Sommige onder ons vergeten wat te ‘fine-tunen’, maar zelfs zij ontkomen niet aan dat wat ons bereiken wil dwars door die etherwereld heen.  Als mijn zoontje dus een gedicht leest, dan weet hij dat ik dat geschreven heb. Maar … de inspiratie kwam uiteraard van St. Nicolaas.

Voor mijn kinderen en mij is het dus geen vraag of hij bestaat. Er was nooit sprake van schrik, ontgoocheling of ontmaskering. Het omgekeerde bleek zelfs het geval. Want vanaf het moment dat mijn kinderen begrepen dat de Goed Heiligman inmiddels in hemelse sferen verkeert, en hij van daaruit al die volwassen zijn werk laat voortzetten, nam hun geloof alleen maar toe …

Geef een reactie

